Motion

Något som varit på tapeten de senaste 50 åren eller så är ju motion.
Att motionera för bättre hälsa och välmående.
Precis som alla andra har jag fått träna olika muskler varanan dag på gymnastiken och därmed inte tränat något speciellt.
I nian kunde jag jogga en mil på 44 min väldigt bra joggade 20 min varanan dag i flera år för att kunna nå den konditionen.
Men numera orkar jag inte jogga alls så jag går power walking istället kom precis hem från en runda idag så gick jag i 53 min gick slingan i skogen en och en halv gång och lite små omvägar hem.
Min belöning när jag kom hem var en potatis bulle, har inget godis hemma så vitt jag vet.
Kanske popcorn får ta en titt senare.
Ett glas coka hade varit gott men tror inte vi har den rusdryken hemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0