Studie besök och civilisationens undergång

Var på studie besök med försäkringskasasn idag på ett ställe.
Kändes bra ska börja där om någon månad.
Så till hösten är jag vanlig arbetare precis som alla andra, förmodligen en arbetslös men vem fan är inte det idag :S

Lyssnade på ett radioprogram för några dagar sedan på p3 det hette p3 kultur och är med johanna koljanen bra program lyssnade slaviskt förra sommaren på henne.
Trodde inte det sändes längre men det gör det.
Det handlade om jordens undergång "nej jag är inte psykotisk"
Dom intervjuade folk som trodde på det och förberede sig "det gör inte jag"
Men hur som helst en kille sade att han blev skrämd av folk som hade bra men inehålls lösa liv och sa att dom ville att något stort hände.
Håller med många idag har bra liv men klagar, vad fan då jag är 25 bor hemma lever på existens minimun och min morsa får gå in för att jag ska ha tex nikotin tuggumi och kunna åka buss.
Och framför allt dom lever inte i konstant noja och skräck som psykosen har givit mig och dom är inte beroende av droger för att kunna klara dagen.
Lagliga droger såklart men bara för att det heter medecin gör inte att det inte är en drog.
Tex morfin och heroin görs av samma växt och har till stor del likadana effekter, men skulle du klaga över om du fick morfin vid en bilolyka förmodligen inte men du skulle förmodligen ringa polisen om du såg en heroinist på en offentlig toallet du ska gå in på.
Så nästa gång du klagar, tänk efter vad du har.

Vissa av mina gammal vänner har det bra, bra jobb fina lägenheter vissa har det inte bra skulder dåliga jobb slum, dom som kommer lyckas av dom har ännu inte läst klart på högskola och universitet, får se ajg näjer mig med vad som helst när jag kommer ut på arbetsmarknaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0